Překvapivé výsledky Depositphotos

05.10.2011 00:00

  Mikrofotobanka Depositphotos je sice mladá (byla založena v roce 2009), ale velmi dynamicky roste a rychle dohání své starší konkurenty. Díky zahajovací promo akci a zvýhodňování autorů s velkými portfolii se jí podařilo ve velmi krátké době vybudovat kvalitní databázi produktů a podle posledního vývoje se jí daří i získávat klienty z řad kupujících. V září se můj výdělek na Depositphotos zvýšil tak, že se tato mikrofotobanka s přehledem dostala na druhé místo (výrazně předstihla Fotolii i Dreamstime) a zaostala jen za dlouhodobým lídrem, fotobankou Shutterstock. Značná část prodejů na Depositphotos sice přinese autorům jen 0,30-0,35 USD (předplatné, neexklusivní autor), v posledním období ale výrazně vzrostl počet prodejů za kredity (většinou jsem inkasoval 3,96 USD za prodej vektoru nebo 0,88 USD za prodej fotografie).

Podobný vývoj jako v mém případě není v posledních cca 1-2 měsících až tak neobvyklý, jak ukazují komentáře na internetu. Podobnou zkušenost uvádí ve svých statistikách za září např. i Henrik Lehrener, autor populárního blogu Microstock Infos.

Co je příčinou takového zvýšených prodejů v posledním období? Pravděpodobně se bude jednat o kombinaci několika faktorů. Těmi hlavními jsou cenově zajímavá politika (z pohledu kupujících) a kvalitní podpora marketingu. Na tuto podporu má mikrofotobanka dostatek finančních zdrojů na minimálně dalšího půl roku. Depositphotos totiž získala relativně silného investora, společnost TMT INVESTMENTS INC, která počátkem léta koupila 15%-ní podíl. I když byla tato akvizice za velmi malé peníze (řádově jednotky tisíc dolarů), je součástí kontraktu dohoda, že za každý 1 USD, který zakladatel Depositphotos (p. Dmitry Sergeev) vloží do společnosti, vloží TMT INVESTMENTS INC do společnosti 2 USD, a to aniž by to mělo vliv na akcionářský podíl (do limitu 1 mil. USD). A poslední reporty TMT ukazují, že peníze jsou do společnosti vkládány, i když zatím jen pozvolna. Za silnějším růstem prodejů by mohla být i nedávná změna vyhledávacího algoritmu, ta však může způsobit individuální výchylky ale sama o sobě nemůže stát silným růstem napříč celým portfoliem autorů fotobanky.

Jisté je, že skupina kupujících není nafukovací a většina nových klientů Depositphotos musí přicházet od jiných fotobank. Horkými kandidáty jsou zejména Fotolia a iStockphoto, kde jsou v poslední době realizovány ne příliš šťastná manažerská rozhodnutí a řadou autorů jsou reportovány poklesy prodejů.

S ohledem na skutečnost, že se z Depositphotos stává silný hráč, zařadil jsem jeho charakteristiky a podmínky nákupu/prodeje do hlavní lišty (detail Depositphotos). U každé mikrofotobanky je výhodou být registrován včas, aby se fotografie a ilustrace dobře usadily a ve vyhledávacím algoritmu byly zobrazovány více vpředu. I když stávající zvýšení prodejů nemusí být dlouhodobé a nemusí platit pro všechny, při odměnách autorů začínajících na 44% u prodeje za kredity stojí registrace za zvážení. Pokud ještě registrovaní nejste a informace na tomto webu považujete za užitečné a zajímavé, budu rád, kdy pro vstup a registraci použijete níže uvedený odkaz.

REGISTRACE

Zpět

Vyhledávání

© 2009 Všechna práva vyhrazena.